W samochodowym Rajdzie Polski "Fiat" kontra "Polski Fiat" (Życie Warszawy, 28.06.1973) Drukuj Email


   (P) Gratulacje z Turynu, obszerne, entuzjastyczne publikacje w prasie włoskiej z okazji ustanowienia przez "Polskiego Fiata 125p" nowych rekordów świata na tzw. podwrocławskiej autostradzie nie przesłonią faktu, iż ekipa fabryczna "Fiata" chce przy najbliższej okazji wykazać swą sportową wyższość nad drużyną żerańskiej FSO. Okazja taka nadarzy się już wkrótce podczas XXXIII samochodowego Rajdu Polski, który rozgrywany będzie od 12 do 15 lipca na trasach woj. krakowskiego, katowickiego, opolskiego i rzeszowskiego. Rajd Polski jest w tym roku jedną z eliminacji mistrzostw świata producentów samochodów.

   Od komandora rajdu mgr. Jacka Sożyńskiego dowiedzieliśmy się w piątek, że na liście zgłoszeń znajdują się obecnie 72 załogi (więcej, niż uczetniczyło np. w słynnym Rajdzie Akropolu). W konkurencji fabrycznej oprócz turyńskiego "Fiata" i żerańskiego "Polskiego Fiata" wystartują zespoły rumuńskiej "Dacii", radzieckiego "Moskwicza" i NRD-owskiego "Wartburga".

   W ekipie "Fiata" startują świetni zawodnicy włoscy Paganelli i Pinto (ubiegłoroczny zwycięzca Rajdu Polski i mistrz Europy) oraz mistrz NRF Warmbold, który przeszedł z "BMW" do drużyny fabrycznej Turynu.

   Zespół FSO ustalony zostanie dopiero po zakończeniu trwającej jeszcze próby ataku na kolejny rekord świata na dystansie 50 tys. km. Pod znakiem zapytania stoi start Andrzeja Jaroszewicza, któremu dolega jeszcze kontuzja odniesiona w czasie Rajdu Tulipanów. Nie weźmie też najprawdopodobniej w Rajdzie Polski kapitan "rekordowej ósemki" Sobiesław Zasada.

(D. Piątk.)

 
 
rekord73_reklama_retro_06.png