Rekord "Polskiego Fiata" wreszcie zatwierdzony (Słowo Powszechne, 17.10.1973) Drukuj Email


   Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) zatwierdziła rekordy "Polskiego Fiata", ustanowione w czerwcu br. na podwrocławskiej autostradzie. Jak przypominamy sobie z licznych publikacji i bezpośrednich relacji telewizyjnych , wyczyn świadczący o dobrym poziomie naszego motoryzacyjnego przemysłu dokonany został przez zespół ośmiu kierowców. Sam pomysł i realizacja przedsięwzięcia to dzieło Sobiesława Zasady. Jemu należy zawdzięczać słuszne założenie taktyczne, dobór odpowiedniego i zgranego zespołu kierowców. Próbie bicia rekordu patronował Komitet do Spraw Radia i Telewizji oraz Zjednoczenie Przemysłu Gumowego "Stomil".

   Po uznaniu rekordu "Polskiego Fiata" Międzynarodowa Federacja Samochodowa wystosowała specjalne pismo gratulacyjne do Polskiego Związku Motorowego, w którym czytamy m. in.: "Uprzejmie prosimy o powiadomienie zaangażowanego zawodnika, pana Sobiesława Zasadę, członków Komitetu Organizacyjnego, Telewizji Polskiej, Automobilklubu Dolnośląskiego, Zjednoczenia Przemysłu Gumowego "STOMIL", Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie, że zdobyte rekordy zostały przez FIA homologowane.

   Prosimy także o przekazanie gratulacji wszystkim tym, którzy przyczynili się do zorganizowania w tak doskonały sposób prób, które zostały uwieńczone sukcesem: tj. zawodnikom, członkom Komitetu Organizacyjnego, komisarzom sportowym, komisarzom technicznym, chronometrażystom, kierowcom, mechanikom, oczywiście nie zapominając o zakładach "Polski Fiat" - konstruktorom samochodu oraz całemu personelowi".

   Rekordy zostały uznane, a w świat poszła wiadomość iż nasz młody przemysł staje w szranki z najpoważniejszymi potentatami w tej dziedzinie. I chociaż pozostało nam jeszcze wiele do zrobienia, choć nasza motoryzacja zaczyna dopiero wkraczać w wek dojrzały, uzyskane na podwrocławskiej autostradzie rezultaty dobrze świadczą o jakości "Polskiego Fiata". A więc jeszcze raz serdeczne gratulacje dla kapitana zespołu Sobiesława Zasady i jego rekordowych kierowców: Andrzeja Aromińskiego, Jerzego Dobrzańskiego, Andrzeja Jaroszewicza, Roberta Muchy, Ryszarda Nowickiego, Franciszka Postawki i Marka Variselli.

   Przypomnijmy rezultaty, osiągnięte przez polski samochód: 25 tys. km - 138,08 km/godz., 25 tys. mil - 138,18 km/godz., 50 tys. km - 138,27 km/godz. (j.ż.)

 
 
rekord73_reklama_retro_05.png